de eerste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu

de eerste week

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

04 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Hallo,

De eerste week is aangebroken.. Nu al zo veel meegemaakt en indrukken opgedaan.
De vlucht is goed verlopen, veel meegemaakt.
Vooral in Dubai was de douane erg soepel, sieraden konden omblijven en de laptop kon in de tas blijven. Veel mannen met jurken en vrouwen met burka's. Dubai leek super groot. We moesten met een metro naar een andere gate.. nou dat is wat! eenmaal in dubai aangekomen wouden we ons even opfrissen. Nu was het geval dat ze daar van die leuke gaten in de grond hebben waar je moet in moet plassen. Hmm.. Minder..
In Dubai hebben we de andere studenten gevonden. We hebben lekker gekletst. Dankzij hen kwamen we er achter dat als je drie hokjes verder loopt je gewone wc hebt.. Hebben wij weer.

De vlucht naar Kaapstad zelf was lang en vermoeiend.. Ik kon slecht slapen en de meneer naast mij zat redelijk breed waardoor ik een halve stoel overhield..Trouwens het eten aan boord was super!!

Eenmaal in Kaapstad moesten we door de douane.. spannend spannend. Dit was erg eenvoudig, aangezien de douanier begon met Hello Beautiful ladies.. Okee prima, we komen het land binnen.
Bij de uitgang stond Eugene op ons te wachten met z'n collega's. Super leuk om hun weer te zien.

Eugene bracht ons naar school waar we opghaald werden door Fedde, de man waar we blijven. Hij heeft ons naar huis gereden.
hier eenmaal aangekomen kwamen we aan bij ons hokkie. De koffers pasten erbijna niet in! Gelukkig hebben we alles weggekregen en is het nu veel meer ons plekje geworden.

Zondag zijn we naar Vishoek geweest, het strand. Erg mooi. De zee super blauw en een mooi zandstrand. Wel erg koud door de wind. We hebben er ongeveer twee uur gelegen en een aantal keer ingesmeerd met factor 50.. maar zoals je al raad, nog steeds verbrand.

Nu op stage.. We komen hier rond 7 uur aan en we beginnen om 8 uur. Dus nog even de tijd om iets te typen, op heeeeeel slecht internet.

We gaan deze week en volgende week meelopen in de verschillende graden (klassen). Aan het eind van volgende week beslissen we in welke klas we komen, spannend dus!!

Tot snel.

Als er ergens internet is ;)

Liefs

• 04 Februari 2014 - 16:00

Mam:

Wat een geweldig begin van jullie avontuur!!
    Dubai was al een hele ervaring, daarna Kaapstad.
    Fijn, dat je alles op je blog zet, dan heb je meteen een mooi dagboek!
    Geniet van de mensen, de zon, de kinderen, je stage!
    Liefs,
    mam

• 05 Februari 2014 - 13:38

Danny Kleinman:

Hoi Myrthe,

Leuk om te lezen dat je de eerste dagen goed doorgekomen bent. Heel veel plezier verder en ik ben benieuwd naar je volgende blog ;)

Groetjes,
    Danny (en de rest van de clan)

• 05 Februari 2014 - 14:15

Erik:

Leuk verhaal zus! Kan niet wachten op de foto's en je verdere belevenissen. Heel veel plezier!!!

• 05 Februari 2014 - 15:38

Nienke:

Hey Myrthe! Leuk dat je een blog bijhoudt! Dan blijven wij hier thuis ook lekker op de hoogte ;) Ben benieuwd naar de foto's en veel plezier met de kinderen en alles daar! x

• 05 Februari 2014 - 19:25

Johan&Hannie Olink:

Hoi Myrthe,

Fijn dat je goed bent overgekomen. Leuk dat we je nu kunnen volgen. We wensen je een hele fijne tijd.

Johan&Hannie

• 05 Februari 2014 - 20:17

Fam. G.Toersche En Oma:

Hallo Myrthe,

Leuk om je belevenissen zo te volgen! Veel plezier daar.

Oma T, Jeannette en Gertjan

• 05 Februari 2014 - 20:34

Robert:

Hoihoi,

Mooi verhaal maar zonder foto's geloven we het natuurlijk niet he, slecht internet niks mee te maken ;-) en wat de rest zegt, leuk dat je een blog bijhoudt. Heeeeel veel plezier, ik zou zeggen geniet van deze bijzondere ervaring!

• 07 Februari 2014 - 19:26

Juul:

Hellooo,
    Je bent nu al een week weg :o! Gaat supersnel. Stage komt helemaal goed, ook al gaat het anders daar. Geniet van je weekend (wat al iets eerder is begonnen).
    We bellen, mailen, appen, skypen en smsen ;).
    xxx

• 12 Februari 2014 - 16:18

Janny En Jan Brinkman:

Heey Myrthe!
    Leuk om je te kunnen volgen!
    Wat een ervaringen allemaal. Erg leuk!
    Veel liefs van ons en groetjes !
    Jan en Janny

• 08 Maart 2014 - 14:01

Fam.brinkman:

He myrthe ,
    Ik had Janny gevraagd hoe het met je gaat , en toen berichtte ze mij van je blog ! Wat leuk zeg.
    Kunnen we je ervaringen mooi volgen . We wensen je daar veel succes en plezier . Groetjes gerrit rinda marlinde aernout brinkman