rustig weekendje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu rustig weekendje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu

rustig weekendje

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

25 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dit weekend hebben we niet veel uitgespookt. Een keer een rustig weekend is ook wel lekker.
Donderdag bezig geweest met school, want we moeten nu toch echt een begin maken met ons onderzoek. Wel een klein stukje opgeschoten gelukkig.
Donderdagavond zijn we nog wel naar Waterfront geweest. Hier is een groot winkelcentrum, waar wij ons goed vermaakt hebben. Ik ben weer een jurkje rijker :)

Vrijdag naar Kaapstad geweest. We proberen elke vrijdag weer om op de tafelberg te komen, want dan krijg je studentenkorting. Helaas mocht het niet baten, want het waaide verschrikkelijk hard, dan is het niet echt verstandig om daar bovenop de berg te staan.
We hebben dus maar een beetje door Kaapstad heen gewandeld en op terrasjes gezeten, ook erg gezellig.

Zaterdag zijn we naar Muizenberg geweest en lekker op het strand gelegen. Dit keer waaide het niet zo hard, dus we konden het goed volhouden. Ook nog een stukje gezwommen. De golven zijn hier erg hoog, dus het zwemmen en surfen kan hier goed! We hebben direct even informatie gevraagd over een surfles, want dat lijkt mij in ieder geval erg leuk. Nadat we zowat weg waren gebrand op het strand richting Kalkbaai gegaan, omdat je hier super lekker kunt eten. Ik heb zowaar mosselen gehad en dit smaakte goed! Nog een cocktail bij een strandtentje en toen weer richting huis.

Zondag zijn we weer de hele dag bezig geweest voor school, saaaaai!

Maandag hadden we nog een extra dagje weekend, want we gaan donderdag naar stage, omdat we dan stagebezoek krijgen uit Nederland.
Het plan was om naar Cape Point te gaan. Wij met de trein naar Simonstad en we wouden vanaf daar een taxi pakken naar Cape Point. Helaas koste de taxi 600 Rand, zo'n 40 euro. Dus dat ging niet door. Dus we hebben maar wat rond gelopen in Simonstad en zijn weer even bij de Pinguïns wezen kijken. Nu bij een ander strand, waar je vanaf een houten loopbrug de beestjes kunt zien. Er waren twee wegen die je kon volgen. Op de ene was het super druk, werden we gezandstraald en aan de kant gedrukt door fanatieke Japanners die mooie foto's wouden schieten en ons dit niet gunden. Toen maar naar het andere pad gegaan, waar we helemaal alleen stonden en veel foto's konden maken. Eind goed al goed, zal ik maar zeggen.
Op de terug weg nog een terasje gepakt en een heerlijke salade gegeten en toen weer met de trein naar huis.

Voor ons doen dus een super rustig weekend, aangezien we niet vier dagen fanatiek dingen hebben bezocht! haha, tot snel ;)

• 25 Februari 2014 - 08:29

Danny Kleinman:

Ben je nu op vakantie of loop je stage????? lol.... Heel veel plezier verder. (als ik het zo allemaal lees word ik wel een beetje jaloers hoor ;) )

• 25 Februari 2014 - 09:22

Erik:

Klinkt erg gezellig zus! Veel plezier nog en succes met je werkweek!

• 25 Februari 2014 - 10:42

Pap En Mam:

Meissie, het klinkt allemaal wel relaxed, ook al moet je bezig voor school.
    De foto's zijn prachtig, t lijkt inderdaad wel een beetje vakantie.
    Succes donderdag!!