Ambassade Home Affairs en holi one - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu Ambassade Home Affairs en holi one - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu

Ambassade Home Affairs en holi one

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

26 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ons wekkertje ging dus om 6 uur en we konden met Liesbeth meerijden. Als ze ons naar stage brengt komen we langs het station Wittebomen en daar heeft ze ons afgezet. Gelukkig is het ’s ochtends totaal niet druk, not! We stonden lekker op elkaar gepakt in de trein. Tegen 10 voor half 8 in Kaapstad en de meute volgen die de stad in liep. Wij wisten ongeveer hoe we moesten lopen. Onderweg greep er een zwerver naar mijn been en hij begon keihard te knorren. Ik een hartverzakking en gillen en iedereen natuurlijk lachen, want het is vreselijk druk ’s ochtend. Rond half 8 kwamen we aan bij de ambassade en werden we direct getrakteerd op een lange rij. Na een half uurtje gewacht te hebben waren we binnen en hadden we een nummertje en er werd ons verteld dat we boven verder mochten wachten. We kregen een formulier die we in moesten vullen en we hebben als onze papieren bij elkaar gepakt. Maar.. Myrthe zou Myrthe niet zijn als ze misschien per ongeluk één blaadje was vergeten! Stress stress en nog een keer stress want je moet je bankafschrift kunnen laten zien en die lag dus nog thuis. Ik kon wel huilen en dacht dat ik meteen weer naar huis kon, omdat ik toch mijn visum niet zou krijgen. Naar twee uur staan en wachten en stressen was het eindelijk zover en stond ons nummertje op het beroemde bord. Wij konden onze visum aanvragen. Mijn handen waren erg aan het shaken en ik probeerde niks te laten merken. Gelukkig heeft de meneer van de ambassade het niet opgemerkt dus mijn recipe voor mijn visa is binnen!! Whooo, wat was ik blij en opgelucht en blij en opgelucht. Ik kon wel een dansje maken. Rond kwart over 10 liepen we de ambassade uit, wat erg snel schijnt te zijn. Normaal moet je er zeker een dag voor uit trekken. We hebben een ontbijtje gescoord in Kaapstad op de earth fair. Een heerlijk broodje beef brie en een verse smoothie, het kon niet beter! We hebben nog een beetje geshopt en over de green market rondgelopen. Rond 3 uur waren we het zat en zijn we naar huis gegaan. We zijn op bed gaan liggen en een middagdutje gedaan want we waren kapot. Ik moet zeggen dat dit niet veel heeft geholpen en ’s avonds maar weer vroeg naar bed.

Vrijdag Holi one
We konden EINDELIJK uitslapen. 4 dagen er om 6 uur uit is wel erg veel.. Toen we wakker werden hebben we rustig ontbeten, gedoucht en ons klaargemaakt voor het holi one feest. Dit betekent een wit jurkje aan en zonnebrand op, want het was verschrikkelijk mooi weer. Een uitstekende dag voor de Tafelberg.. zucht.. We wouden rond half 1 met de trein, maar het was een nationale feestdag en dan kun je natuurlijk verwachten dat er bijna geen treinen rijden. Wij snel op de computer gekeken en we moesten direct weg. Iets wat normaal natuurlijk nooit hoeft, omdat we alles zo goed plannen.. Fedde bood aan om ons naar Plumstead te brengen, die trein reed eerder. In Kaapstad aangekomen een snelle lunch gehaald bij de MAC en toen met een verschrikkelijke omweg naar het holi one feest gelopen. We waren per ongeluk de verkeerde kant op gelopen, goh het zullen Joyce en Myrthe niet zijn.. Het feest zelf was erg leuk, maar warm dus veel water gedronken. Elk uur was er een countdown, dan gooide iedereen een zakje poeder de lucht in. De tweede keer aftellen hadden we bedacht dat het wel leuk was om er midden in te staan! Je zag alleen nog maar poeder en kon bijna niet ademen, wel mooi om te zien! Rond 8 uur hadden we nog één zakje poeder over, waren we mega vies en hadden we genoeg ijsjes en water genuttigd en gingen we naar huis. Dat is ook nog een verhaal apart want rij je taxi maar is weg als iedereen zijn taxi ‘ergens’ parkeert. Dit was dus een hele opgave. De taxichauffeurs waren wel voorbereid want er lagen overal vuilniszakken in de auto. Toen we thuis waren direct onder de douche en lekker op de bank.

• 26 Maart 2014 - 13:29

Mam:

Heel leuk om mee te doen met de feesten die bij de cultuur horen!
    En gelukkig je visum geregeld, een zorg minder!!
    Een vreugdedansje was wel op z'n plaats, dansen kun je, dus
    dat zag er vast goed uit!!

Liefs,
    mam

• 26 Maart 2014 - 16:55

Pa:

Hoi meissie,
    hoe kun je nu iets vergeten, inderdaad een bekend verhaal. De medewerker van de ambassade zal wel enorm onder de indruk zijn geweest zodat je alsnog je visum kreeg.
    Verder een mooi feestje zo te lezen, kortom jullie maken daar van alles mee, wordt een en ander nog verfilmd als je terug bent in Nederland, trekt vast volle bioscopen, haha.

groetjes,
    pa