naweek Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu naweek Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu

naweek Hermanus

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

19 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag
De laatste spulletjes ingepakt en dan het zover. We gaan richting Hermanus samen met Liesbeth en Jan. Ze kwamen ons rond 10 uur ophalen en natuurlijk waren we nog niet helemaal klaar, dus nog even snel de laatste spullen pakken en gaan. De afwas doen we dan maar als we weer terug zijn..
De reis naar Hermanus was al geweldig. Het is ongeveer twee uur rijden en we kwamen over een mooie pas, de houw pas, hier had je een geweldig zicht over valsbaai, waar alle stranden aan liggen. Liesbeth en Jan waren een jaar niet meer op de camping geweest, dus er moest schoongemaakt worden. Er was veel spinnenwebben en spinnen, die Jan weg mocht halen. We hebben geholpen met de bedden opmaken, afwassen en stofzuigen. De stofzuiger ging alleen niet lang mee, want naar 5 minuten was hij doorgebrand en kon die niet meer gebruikt worden.. helaas! Dan maar met de bladblazer verder. Joyce en ik zijn daarna een rondje gaan lopen over de camping. Ze hadden last van wateroverlast, maar dit hadden wij niet helemaal door. Dus we verzopen toen we over het grasveld bij het zwembad liepen. Terug bij de caravan hebben we gegeten. Liesbeth had Duitse bolletjes gekocht en lekkere vleeswaren. Dit was het eerste lekkere maaltje wat we genuttigd hebben dit weekend. Toen dit op was hebben we een rondje gereden door vermont, het plaatsje waar de camping aan ligt. Weer terug op de camping hoopten wij op stromend water, want de afvoerpijp van de wc en douche was gesprongen en de koperen leidingen van de kraan waren gestolen. Helaas had Jan dit nog niet kunnen oplossen, want hij had de juiste materialen niet. Dus dan maar naar een andere caravan om te plassen, want we hadden nu toch echt hoge nood. ’s Avonds heeft Liesbeth een potjie kos gekookt. Dit is een pan met eten, waar alle ingrediënten in één pan zitten. Er zaten aardappelen, verse groente, uien en rundvlees. De rijst was apart gekookt. Dit smaakte heerlijk en we hebben onze buik rond gegeten. Voor het slapen bij het kampvuurtje gezeten en gekletst.
Zaterdag
Afgelopen nacht niet lekker geslapen, veel last van allergie, want het was stoffig en een zere rug door het dunne matrasje. Toen wij uit bed kwamen was Liesbeth een ‘ontbijtje’ aan het maken. Ze had veel meegenomen van huis en het was heerlijk. We kregen toast, gebakken ei, spek, worstjes en crackers. Na dit ontbijt hadden we zeker genoeg gegeten om Hermanus in te gaan. Jan is eerst naar een uitkijkpunt gereden waar we een mooi uitzicht hadden over Hermanus. Je kon hier de nieuwe haven zijn en hoi z’n kopjie. Dit is een ‘lage’ berg (voor onze principes al hoog) die midden in Hermanus staat. Bij het uitkijkpunt gaf Liesbeth aan dat we onze tas goed bij ons moesten houden, want de kans was dat er iemand uit de bosjes sprong om onze tas te stelen. Bij het uitkijkpunt was ook security aanwezig, die er op let of er mensen zijn die er niet horen. Er is niks gestolen! Daarna door gereden naar Hoi z’n Kopjie, want deze moesten we beklimmen. Eenmaal boven hadden we weer een mooi uitzicht over de stad, dit mocht ook wel na vele steile trappetjes hebben beklommen. Weer beneden hebben Jan en Liesbeth ons afgezet in het centrum. Ze hebben ons kort gewezen waar we de oude haven konden vinden en waar de marktjes waren. We hebben lekker rondgelopen, op het terras gezeten en naar het marktje geweest. Hier souvenirs gekocht, wat ik natuurlijk nog niet ga verklappen, haha! Eindelijk een marktje met leuke en betaalbare souvernirs, want dat is hier moeilijk te vinden. Omdat je blank bent wordt je ontzettend afgezet en veel mensen willen niet tot nauwelijks onderhandelen. Of ik doe het gewoon verkeerd en willen ze niet met mij onderhandelen, haha. Want ik ben hier echt een ei in.. Rond half 4 werden we weer opgehaald en zijn we naar de nieuwe haven gereden. Hier was een adventure game aan de gang. Wel leuk om te kijken. Er lag een kussen in het water en op de kade stond een stellage. Twee mensen stonden boven op de stellage en één lag er op het kussen. Als de twee mensen op het kussen springen, wordt de ander gelanceerd in het water. Hier hebben we ons wel een tijdje vermaakt. Terug op het ‘kamp’ hebben we weer iets gegeten. Koeksisters, kleine oliebolachtige rondjes met siroop erin (heerlijk) crackers met kaas en melktert (vlaai). Toen hadden we toch echt het idee dat we even moesten bewegen om al dit eten een beetje te verteren en zijn we baantjes gaan zwemmen in het zwembad. ’s Avonds stond er namelijk weer een braai op ons te wachten, weer veel eten dus. We hebben eerst bij het kampvuur gezeten marshmallows eten en daarna zijn we gaan braaien. Er was veel vlees, milies (mais) en groentes. Dus we hoefden niet te verhongeren. Nog een roseetje drinken en dan naar bed.
Zondag
Vandaag gingen we alweer terug. Het weekendje is omgevlogen. Deze nacht gelukkig lekker geslapen. Het ontbijt was iets minder uitgebreid, gelukkig maar, want er paste nog steeds weinig bij in. We hadden Duitse broodjes en lekker beleg. We hebben onze spulletjes ingepakt en daarna geholpen om de rest op te ruimen. Nadat de auto weer ingeladen was zijn we terug gereden richting Kaapstad. Deze keer gingen we terug over een weg die langs de zee ligt. Erg mooi om te kijken. Onderweg nog een paar keer gestopt om van het uitzicht te genieten. Ook een ijsje gekocht om ze te bedanken voor het leuke en gezellige weekend. Weer thuis hebben we de spulletjes weer uitgepakt en daarna lang uit op de bank genieten van een rustig avondje.

• 19 Maart 2014 - 15:29

Pa:

Hoi Meissie,
    het ene avontuur nog maar net gelezen en het andere staat er ook al weer.
    Wat genieten jullie zeg, doorgaan zo zou ik zeggen.
    Ps: vergeet het leren niet want als ik alles zo lees zou je dit 'verleren', haha.

Groeten pa en tot het volgende avontuur!

• 20 Maart 2014 - 12:27

Mam:

Hallo Mir,

Wat een lieve mensen zijn Liesbeth en Jan, dat jullie
    een weekendje Hermanus werd aangeboden!
    Heerlijk genieten en onvergetelijke dagen beleven!!
    Liefs,
    mam

• 22 Maart 2014 - 09:23

Hennie Veldhuis:

Lieve Mir,

Wat een belevenis he zo´n stage.
    ´k Vind je net een prinsesje die de wereld blij maakt met er te zijn.
    Wat ben je toch een mooie meid. (van binnen en van buten!!!!)
    Geniet maar meissie en maak heel veel foto´s.
    De reisverslagen strakjes naast de foto´s en dit vergeet je nooit meer.
    Heerlijk genieten en als je weer terug bent hoop ik in je oogjes de prachtige ervaring te lezen.

Hele dikke knuffel en Gods zegen meid.
    Hennie gospelgranny.