naweek - Reisverslagen van Myrthe - WaarBenJij.nu naweek - Reisverslagen van Myrthe - WaarBenJij.nu

naweek

Deze naweek hebben we opgetrokken met jorien en lizan! De andere twee studenten. We hadden een taxi geregeld zodat we bij hun hostel zouden komen. De avond ervoor hadden we de taxi gebeld en afgesproken dat hij er om half 8 zou zijn, want we moesten om 8 uur bij lizan en jorien zijn! De volgende ochtend de wekker om kwart voor acht 7 gezet! Super vroeg voor een zaterdag al zeg ik het zelf. Even rustig opstarten tot om 7 uur mijn telefoon ging. De taxi was er al! Wij natuurlijk nog lange niet klaar, Joyce kwam net uit bed gerold. Alles snel in de tas gepakt en met een geroosterd broodje in de hand in de raxi, want die was net klaar! De chauffeur wist nog niet waar hij naar rite moest een wij hadden het volledige adres niet, dus de taxichauffeur was jorien haar nummer. De taxichauffeur belde met mijn mobiel en jorien dacht dat ze mij aan de telefoon kreeg. Ze schrok zich dus ook kapot dat ze een of ander Engels spreekend persoon aan de telefoon had. Na 15 minuten kwamen we aan op de bestemming en hebben we even rustig een kopje thee gedronken. De hostel eigenaar van jorien en lizan heeft ons naar de 1e bestemming gebracht, the world of birds and monkeys. We waren hier super vroeg, dus de enige bezoeker. Ze hadden leuke vogeltjes, maar naar een uurtje hadden weer het daar wel gezien! Je kunt met een hop on/ hop off bus verder met een open dak. Dus dat was leuk! De tweede stop was een township. Weer hadden afgesproken om hier niet lopend in te gaan, maar alleen met een busje. Natuurlijk na de townshiptour te hebben betaald kwamen we er achter dat de tour lopend was! We hadden al betaald, dus toch maar doen dan. Ik was wel super zenuwachtig, maar het viel achteraf allemaal wel mee. We zijn voornamelijk op de hoofdweg gebleven die om de krottenwijk heen liep. We zijn een klein stukje erin gelopen en er kwamen direct 6 kinderen op ons afgerend, dus weer hebben meteen een aantal foto's gemaakt. De krottenwijk opzich was wel een heftige ervaring. Ze hebben niks en wonen met z'n 6en in een klein hutje zobder wc of douche. De volgende stop was houtbaai. Dit een dorpje aan zee. De zee is hier inmens blauw en er zwemmen geen haaien. Dus dat is een poditiefpunt. Weer zijn het water niet in geweest, want dat is aan deze kant van de punt erg koud. Wel hebben weer wat gegeten. Voor de rest hebben weer ons laten rijden in de bus. Heerlijk boven in, in het zonnetje (het is zo'n open bus). We zijn langs de hitspit gereden van kaapstad met mega luxe hotels en mooue auto's. Wel leuk om dit gezien te hebben. Bij het eindpunt werden weer weer opgehaald door de histel eigenaar van lizan en jorien. Bij hun hostel zit de winkel erg dichtbij dus daar boodschappen gehaald. In de taxi terug en naar ins rvtje gekejen dure weer van de buurvrouw mogen lenen. Werk lek dat je af en toe een filmpje kunt kijken.

De foto's gaan niet lukken vandaag, want mijn laptop loopt vast en internet is mega traag, dus ik typ dit op mijn mobiel.

Hopelijk morgen nieuwe kansen.