stage week numero drie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu stage week numero drie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu

stage week numero drie

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

19 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag
Vandaag weer een stage dag. Het was een rustig dagje. Ik zit nog veel achterin de klas alles te observeren, dit werkt wel vermoeiend. De dagen zijn hier ander ingedeeld en je hebt om half 11 al de grote pauze. Dus mijn eetschema is ook helemaal op de kop, haha! Om half 11 eet ik hier mijn middaglunch en om half 2 de volgende pauze iets klein. Ik heb weer nagekeken en gekletst met de kinderen. Ze waren vandaag wel onrustig. Wel veel lieve reacties van de kinderen. Juf mag ik jou vestje hebben, hij is zo leuk. Af en toe probeer ik Nederlands te praten tegen de leerlingen, maar dan zie ik veel vragende gezichten en ga ik maar over in het Engels. Na die tijd kwam een meisje naar mij toe om te zeggen dat ik wel gewoon Nederlands mocht praten want zij verstond mij wel en dan zou zij het vertalen aan de klas, super schattig. Mijn Afrikaans is nog niet opperbest, dus daar moet ik misschien wel iets aan doen. Woensdag ga ik iets over mijzelf vertellen in stadig (langzaam) Nederlands. Ook om even te peilen in hoeverre de kinderen Nederlands verstaan. 1 iemand kan dat gelukkig al, haha!
Terug bij huis relaxen en bezig voor school en een mega grote afwas, want die hebben we het hele weekend laten staan. Aan het afwassen moeten we nog wel een beetje wennen, vooral omdat we maar een klein fonteintje hebben waar we de afwas in kunnen doen. Dus er zat ook maar een klein beetje schimmel in één van onze gekochte plastic glazen! Die is in één streek naar de afvalbak vertrokken!
Dinsdag
Vanochtend ging het opstaan al weer een stukje beter. Je went er toch langzaam aan. Toen Liesbeth ons naar stage bracht vroeg ze of wij nog kos (eten) aten na stage. Want anders mochten we een keer iets bij haar eten. Super lief aanbod, dus daar zijn we direct op in gegaan. We hadden afgesproken om na stage bij haar iets te eten en te drinken. De stage dag ging redelijk snel. We hoorde bij de gezamenlijke bijeenkomst van de docenten dat vandaag de schoolfotograaf kwam. Dit kwam nogal onverwachts. Ik had ’s ochtends niet nagedacht over mijn outfit dus zag er niet echt schoolfotograaf waardig uit. Ook mijn haar zat prachtig in een staart. Ik heb er dan ook maar voor gekozen om niet op de individuele foto te gaan, want mijn hoofd was niet op zijn mooist vandaag. Wel ben ik op de klassenfoto gegaan, want dat is wel een leuke souvenirtje dacht ik zo. Vandaag een aantal keer de klas overgenomen, omdat mijn mentor af en toe even een half uurtje verdwijnt. Ik vind het ontzettend spannend maar ook leuk. Ik probeer dan Afrikaans te praten en de leerlingen willen me helpen met liefde. Een behoorlijke uitdaging, maar wel een leuke. Voor de rest ging de dag redelijk snel. Vooral met de onderbrekingen van vandaag. Na stage gingen we naar Liesbeth. Hier werden we hartelijk ontvangen. Ze had worstjes, broodjes en sla gehaald. Echt super lief. We hebben gezellig gekletst. Ook met haar man Jan die ons behoorlijk aan het ouwehoeren was. Hij was enthousiast dat hij zulke jonge meiden over de vloer had. We zaten er op een gegeven moment een beetje ongemakkelijk bij, maar konden er wel om lachen. Na nog een lekkere mok thee zijn we weer terug gegaan om boodschappen te halen. Het was al redelijk laat, ongeveer 5 uur toen we vertrokken, maar we hadden totaal geen trek meer. Op de terug weg nog even langs de MAC voor ons welverdiende uurtje WIFI. Het wordt bijna een gewoonte de MAC. Gelukkig kost het niks, een cola haal je hier voor 5 Rand, dat is ongeveer 0,30 eurocent. Dus ons uurtje WIFI hoeft bijna niks te kosten. Weer thuis ben ik bezig gegaan met een PowerPoint over mijzelf. Woensdag ga ik mijzelf ‘voorstellen’ aan de klas. Dan weten ze iets meer over mij en kunnen ze vragen stellen over Nederland. Rond half 10 nog een kopje noodles en dan naar bed.

Trouwens bedankt voor alles leuke en lieve reacties! Super leuk dat iedereen mee kijkt en mee geniet, hoop ik ;)

  • 19 Februari 2014 - 09:28

    Sandra :

    Alweer zo'n leuk verhaal en wat een schattige fotos met die kids! :)
    Geniet ervan meid en dt voorstellen komt vast goed.
    Liefs

  • 19 Februari 2014 - 15:13

    Pa:

    Hoi meid al weer veel meegemaakt, je spreekt denk ik bij terugkomst vloeiend Afrikaans, moet je mij ook leren als je terug bent, benieuwd naar het volgend verhaal en de groeten aan Joyce.
    Pa

  • 23 Februari 2014 - 10:30

    Judith:

    Hoi zussie,
    Lees je verhaal nu pas, oeps. Maar superleuk om te lezen. Ben benieuwd hoe het voorstellen was gegaan. Nu nog even genieten van je weekend en succes weer komende week.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Afstuderen in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2014

weekend en stage

26 Maart 2014

Ambassade Home Affairs en holi one

26 Maart 2014

happietijd bij de spur

19 Maart 2014

naweek Hermanus

19 Maart 2014

circustime!
Myrthe

Stage Kaapstad

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 8400

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 19 Mei 2015

Kaapstad

11 Februari 2014 - 11 Februari 2014

naweek

Landen bezocht: