Uitstappie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu Uitstappie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu

Uitstappie

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

11 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag
Toen ik vandaag op stage kwam kreeg ik te horen dat we een uitstappie gingen maken. Dus dat is altijd leuk. We gingen naar het assemble (gezamelijke opening in de zaal) naar het oudheidsmuseum. Dit was een oude school en het museum was zo ingericht. De kinderen kregen een korte uitleg over de victoriaanse tijd. Ze gingen terug naar Oupa en Ouma grooijie tyd. Terug naar 1900. De docent was erg enthousiast dat ik uit Nederland kwam, want hij kon een beetjie Nederland. En veel woorden in het Afrikaans zijn het zelfde, zoals lei en griffjie (griffel). Na de uitleg kregen de kinderen de kleren aan die ze vroeger aan hadden. Allemaal kruimeltjes (zie film) en schattige meisjes. Na de pauze werd er een rollenspel gespeeld. De docent gaf aan dat hij nu in 1900 leefde en dat hij zich zo zou gedragen. De leerlingen moesten in een rechte lijn staan en de school binnen lopen. Eenmaal op de plaats moesten ze met de armen achter hun rug zitten. Als Nederlander had ik ook een rol, want de certificaten die uitgedeeld werden waren in het Nederlands, dus deze moest ik voorlezen, zodat zei in correct Nederlands werden uitgesproken. Ze moesten op een lei werken met een griffel, de tafel van drie opzeggen en rekenen. Erg leuk aangekleed! De kinderen waren blij dat het rollenspel na drie kwartier was afgelopen, want dan konden ze weer op de banken hangen. De kinderen vonden het erg leuk, maar de docent was toch wel een beetje streng. Weer op school rond half 1, hebben we niks meer gedaan. De kinderen hebben de klas opgeruimd en om half 2 zijn ze gaan zwemmen.

• 12 Maart 2014 - 09:32

Pa:

Hey meissie,

Er is volgens mij maar een klein gedeelte van het reisverslag opgenomen.
    gaat niet verder dan: dat is uit Nederland kwam, w...................??????

Hoop nog meer te horen te lezen,

groetjes,
    Pa

• 12 Maart 2014 - 16:36

Sandra:

Ik dacht, even een pauze tussen mijn leerwerk om myrthes verslag te lezen maarja ik was zo klaar! Er ontbreekt inderdaad een deel.
    Lees t vast snel! :)

Liefs Sandra

• 17 Maart 2014 - 06:28

Myrthe :

Oepsie! Hopelijk heb je nog een pauze over, zodat je hem helemaal kan lezen, Sandra ;) haha! succes met je onderzoek!!