naweek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu naweek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu

naweek

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

12 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier weer een berichtje uit het zonnige Wijnberg.
Zaterdag zijn we samen met de andere studenten Jorien en Lizan een excursie gaan doen.

De dag ervoor hebben we een taxi geregeld, die zou ons om half 8, zo dachten we afgesproken te hebben ophalen van uit huisje, zodat we rond 8 uur bij Jorien en Lizan zouden zijn.
De volgende ochten de wekker om kwart voor 7. dus redelijk vroeg voor in het weekend. Joyce was rond 7 uur uit bed en zodra zij twee benen op de grond zette om uit bed te komen ging mijn mobiel. De taxi was er al.. HELP we moesten alles nog doen, snel de tas inpakken en zonder make-up of wat dan ook de taxi in. Gelukkig had ik nog een broodje getoast dus die konden we onderweg nog opeten.

Bij de dames aangekomen zijn hebben we even rustig gezeten en een kopje thee gedronken. De eigenaar van hun hostel heeft ons naar the world of birds en monkey's gebracht. Hier een aantal vogeltjes en aapjes gespot.

Daarna verder met de hop on hop of bus. Zo'n leuke met open dak. De tweede stop was bij een Township. Joyce en ik hadden nog zo goed voorgenomen om niet lopend door de sloppenwijk te gaan, aangezien ons dit niet heel verstandig leek. In de bus moest je al voor de tour betalen dus dat hadden we netjes gedaan. Toen we uitstapten stond de gids al klaar en verwelkomde ons in het Township en dat we hier een mooie wandeltocht gingen maken.. We hadden al betaald, dus we gingen de uitdaging maar aan. We zijn vooral op de grote weg langs de sloppenwijk gebleven. Ook zijn we er een klein stukje ingelopen. Er kwamen direct 6 kinderen op ons afgerend, dus we hebben er een leuke fotoshoot van gemaakt. Het is best heftig om te zien hoe deze mensen leven. Met z'n 6 en in een klein hutje gepropt zonder wc of douche.

De derde stop was Houtbaai. Dit is aan de andere kant van de punt. Mooi blauw water, maar ijs koud. Het positive puntje is dat hier geen haaien zwemmen. We hebben hier op het terras gezeten en iets gegeten.

Daarna verder in de bus en lekker rond kijken. We zijn langs de hotspot gekomen van kaapstad met super luxe hotels en dure auto's. Ook zagen we van Lionshead paragliders. Dit moeten wij dus ook nog doen.

Weer terug gekomen bij het eindpunt heeft de hosteleigenaar ons weer opgehaald. De Pick n Pay zit dicht bij het hostel dus wij hebben direct even boodschappen gehaald. Dat scheelde ons weer een kwartier lopen.

De taxi heeft ons daarna weer veilig thuis gebracht.

Zondag hebben we een wijnproeverij gedaan. Lekker in het zonnetje wijntjes proeven. Dat beviel ons wel. De taxi was nu wel mooi op tijd, dus we hadden deze ochtend lekker de tijd om rustig op te starten.

Eerst naar de botanische tuin.. die wij niet heel bijzonder vonden.
Daarna door naar het wijnproeven. We zijn begonnen bij Groot Constantia. Dit is een wijnboerderij van Simon van der Stel. Dus direct een beetje cultuur erbij. De wijntjes waren redelijk. Erg droog dus niet helemaal mijn dingetje. De tweede stop was erg mooi. Je kon daar buiten op het grasveld wijntjes drinken. Het was leuk aangekleed met wijnvaten en leuke bankjes.

Terug in het huisje eten koken, want dat moeten we nu ook elke dag en chillen op de bank. Vroeg naar bed, want maandag moesten we er weer om 6 uur uit voor stage.

Tot snel.

• 13 Februari 2014 - 10:02

Pa:

Hoi meiden zo te lezen een mooi weekend gehad met veel indrukken en dan ook nog een Township van (te) dichtbij bezoeken zo te horen is dat best heftig hoe de mensen daar moeten leven.
    Veel plezier bij de stage en natuurlijk genieten van de vrije tijd.
    Even een tip van je vader Myrthe.
    Als je weer een verslag maakt ga dan verder onder "kaapstad" want nu heb je twee reisverslagen aangemaakt namelijk Kaapstad en Naweek.
    Het was voor mij, voor wie anders haha, moeilijk om je laatste verslag te lezen onder naweek.
    Mama had gisteren een fijne middag ze kon met je skypen en vertelde honderd uit.

Veel plezier nog en ik kijk uit naar het volgende reisverslag!

Pa

• 13 Februari 2014 - 17:09

Pap En Mam:

Hoi Mitje,
    Je vader is me voor....
    Ik heb inderdaad genoten van het skypen, maar je reisverslagen
    lezen, deze was idd moeilijk te vinden (voor ons oudjes), daar
    geniet ik ook van!
    we hebben het gevoel, dat we een beetje meereizen!!
    Kusje,
    mam