stagebezoek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu stagebezoek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu

stagebezoek

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

03 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Afgelopen week was erg rustig op stage. We hadden nog een dagje vrij op maandag en begonnen dus op dinsdag.
Dinsdag heb ik te horen gekregen welke les ik mocht gaan geven voor mijn stagebezoek. Het werd een les over telmerkies (turven) en staafgrafieke. Ik heb dinsdag maar direct mijn les voorbereid, in half gebakken Afrikaans.

Woensdag hadden wij een bijeenkomst in Waterfront met alle Nederlandse studenten en Sander met zijn vrouw. We hadden aan Eugene gevraagd of hij ons af kon zetten bij station Kennelworth wat dat station schijnt veiliger te zijn dan Wijnberg, die we kunnen lopen. Natuurlijk kon Eugene dit en we zouden zeker op tijd zijn als we rond kwart voor 3 wegreden. We reden uiteindelijk om 3 uur weg en waren 20 minuten later bij het station, want al het verkeer stond vast. De man bij het loket gaf aan dat de trein 10 minuten later zou komen om half 4. Maar niks zo veranderlijk als het treinverkeer in Kaapstad, dus we konden gezellig een half uur wachten. Eugene bleef nog wel even wachten, want misschien kwam de trein helemaal niet en dan moesten we een andere oplossing bedenken. De trein kwam uiteindelijk om 10 voor 4, dat was mooi op tijd, want we moesten om 4 uur in Waterfront zijn. DUS TE LAAT, we passen ons gewoon aan, aan de Afrikaanse gewoontes. In de trein was het verschrikkelijk druk en we stonden lekker tegen de deur aangeplakt wat het was buiten zo'n 30 graden, dus in de trein was de temperatuur nog ietsie hoger!! Eenmaal in Kaapstad aangekomen hadden we besloten om te gaan lopen, want Eugene zei dat dit ongeveer 15 minuten. Maar niks was minder waar, we hebben een half uur gezwoegd en gezocht om in Waterfront te komen. Gelukkig had ik totaal geen rood hoofd -_- haha!
We hebben daar gezellig op het terras gezeten en gekletst met alle studenten. S'avonds nog een hapje gegeten en weer met de taxi terug naar Ottery.

Donderdag was het dan eindelijk zo ver. Ik had stagebezoek. Sander zou om half 9 bij mij komen om mijn 'Afrikaanse' les te bekijken. Ik was behoorlijk zenuwachtig, wat achteraf helemaal niet nodig was. Sander was op z'n Afrikaans zo'n 10 minuten te laat en is een half uur blijven kijken. De les verliep redelijk, ik had maar een paar foutjes gemaakt, maar gelukkig corrigeerden de kinderen mij liefdevol! Hahah, Tannie Tannie das nie reg nie! Haha!! Sander heeft ondertussen gefilmd en foto's gemaakt. Ik ben benieuwd hoe mijn Afrikaans klonk, maar we hebben het filmpje nog niet bekeken. Hij wil het gaan gebruiken als promotiefilmpje. Ik denk niet dat hij met mij vol in beeld nieuwe studenten trekt, maar je weet maar nooit! Misschien willen er meer mensen zo raar Afrikaans praten als ik, haha!

Vrijdag zijn we naar ChinaTown geweest, dat is dicht bij de supermarkt. We wouden poging 5 proberen om naar de Tafelberg te gaan, maar het was een erg bewolkte dag, waardoor dit weer niet door kon gaan. We proberen alleen nog volgende week op vrijdag (studentenkorting) en anders gaan we op een andere dag, want we moeten en zullen op de tafelberg zijn geweest!! In ChinaTown hebben we rond gekeken naar alle rotzooi die er lag en Waterbabies gekocht. Dit zijn kleine balletjes, die groeien als je ze in water legt. Dit ziet er hartstikke leuk uit in een vaas, of als je geen vaas hebt, in een lege wijnfles! We hebben nu dus leuke gekleurde balletjes in een wijnfles op onze 'bijzet' tafel staan! Is ons huisje toch nog een beetje opgefleurd!

Ik zal binnenkort iets over afgelopen weekend erop zetten!!
Tot snel!!

  • 03 Maart 2014 - 14:14

    Erik:

    Mooi om te lezen dat het stagebezoek goed is verlopen! Veel plezier met het proberen te bezoeken van de Tafelberg en alle andere komende avonturen natuurlijk!

    Groetjes,
    Erik

  • 03 Maart 2014 - 14:47

    Pa:

    Hoi meissie,
    mooi dat het stagebezoek je goed is afgegaan, ben reuze benieuwd naar het promotiefilmpje, moet vast mooi zijn.
    Zo te lezen en te horen vermaken jullie je best met de stage en verdere activiteiten geniet ervan samen.
    Groeten,
    Pa

  • 03 Maart 2014 - 16:02

    Mam:

    Hallo meiske,
    Leuk om les te geven in het Afrikaans en de leerlingen je verbeteren, haha!!
    Een promotiefilmpje, toe maar!!! Erg leuk!
    Veel succes met alles,
    kusje,
    mam

  • 04 Maart 2014 - 00:13

    Stephanie:

    Heeeeeej myr!!!!

    Wat leuk om allemaal te lezen, en dat je het naar je zin hebt!
    Nog heel veel succes en plezier!

    LiefsXx Stef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Afstuderen in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2014

weekend en stage

26 Maart 2014

Ambassade Home Affairs en holi one

26 Maart 2014

happietijd bij de spur

19 Maart 2014

naweek Hermanus

19 Maart 2014

circustime!
Myrthe

Stage Kaapstad

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 8397

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 19 Mei 2015

Kaapstad

11 Februari 2014 - 11 Februari 2014

naweek

Landen bezocht: