cape point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu cape point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe - WaarBenJij.nu

cape point

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

05 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn dagboek begint: WHAAAAA het is zover: CAPE POINT. Ik wou super graag naar Kaap de goede hoop en zaterdag was het eindelijk zo ver. We konden met Jeltje en Anneke (haar dochter) mee rijden, want zij gingen daar wandelen met een groep. We vertrokken om half 8 's ochtend en het was erg mistig. Na 15 minuten gereden te hebben richting strand trok de mist weg, gelukkig! Als je op Cape Point staat en het is mistig, dan heb je er niks aan. De tocht er naar toe was al erg mooi. We zijn langs alle stranden gereden aan de oostkust. (De stranden waar wij altijd heen gaan, Muizenberg, Vishoek etc.) Bij Cape Point aangekomen moesten we betalen om het park binnen te komen. Het was nog ongeveer een half uur rijden naar Cape Point. Het is een ontzettend groot stuk beschermd natuurgebied. Bij Cape Point aangekomen was het nog er rustig, we waren er rond 9 uur. En aangezien iedereen dacht dat het mistig was, waren veel mensen nog niet die kant op gegaan. Toen we uit de auto waren gestapt zagen we direct struisvogels en Elanden (grote bokken) zoals de Afrikanen deze noemen. Jeltje had ons twee mooie wandelpaden aangewezen waar we langs konden. We hadden besloten om eerst maar richting het Light House te gaan, want over een half uur, zo zei Jeltje, zou het een stuk drukker zijn. Het was een beste klim dus we hebben direct onze kuitjes getraind. Boven bij het oude Light House was het nog er rustig dus hadden we alle tijd om foto's te maken. Er was nog een optie om onderlangs de berg te lopen naar de nieuwe vuurtoren, het was nog vroeg, dus dat hebben we ook gedaan. Het was een smal paadje langs een behoorlijke afgrond, maar we hebben het overleeft. Het uitzicht was ook geweldig. Het was helemaal opgeklaard en we konden de andere kant van Valsbaai zien, dit kwam niet vaak voor. Nadat we ook bij de nieuwe vuurtoren foto's hebben gemaakt (check m'n facebook, haha) zijn we terug gelopen naar de parkeerplaats. Hier was een restaurantje waar we een mini pizza hebben gegeten en voor onderweg een flesje drinken, want die hadden we natuurlijk niet meegenomen van huis. Het scheelt dat de Rand behoorlijk gunstig is, dus zo duur is dit allemaal ook niet. We hebben een pizza gehad en drinken voor 4 euro. Dus daar kun je niks over zeggen!

Daarna zijn we over het tweede pad gelopen. Dit pas was helemaal gemaakt van hout, dus dat was makkelijk lopen. Wel moesten we nog 'even' over de berg. Gelukkig was hier ook een mooi wandelpad van hout, NOT. Dus we moesten klimmen en klauteren over stenen om naar boven te komen en zo mochten we ook terug. Naar boven gaat nog, maar naar beneden over los liggende stenen is niet mijn favoriete bezigheid. Toen we aan het afdalen waren zagen we eindelijk het beruchte bord: KAAP DIE GOEIE HOOP. Dit was mijn ultime Afrika gevoel, dus ik was helemaal gelukkig. Er waren ongeveer 6 touringbussen en 15 taxi's, dus het was mega druk. Wel lastig om dan een foto momentje te krijgen met het bord. Vooral wij altijd zulke aardige afwachtende nederlandse meisjes, komen nooit aan de beurt. Dus op een gegeven moment maar een beetje brutaal geweest en er voor gesprongen. De foto's waren niet echt je van het en er stonden wat armen en benen van andere mensen bij op. We zijn toen maar even naar de zee gelopen, waar enorme golven zijn. Erg mooi om te zien. Jeltje en Anneke zouden ons rond 1 uur weer ophalen, dus we moesten terug naar de parkeerplaats. Toen we weer bij het bord aankwamen was het super rustig, dus hebben we nog een paar foto's gemaakt. Nu zonder ledematen van andere mensen :) Waren wij ook weer gelukkig.

Toen we weer in de auto zaten hebben Anneke en Jeltje ons de rest van het park laten zien. We zijn naar een aantal punten heen gereden en kwamen onderweg zelfs 4 zebra's tegen. Dat was echt geweldig en schijnbaar ook bijzonder, want die hadden zij in 30 jaar nog nooit op Cape Point gezien! De terugweg naar huis zijn we langs westkust gereden. Deze kant hadden we nog niet gezien, dus dat was wel leuk!

Thuis hebben we ons klaargemaakt voor carnaval, want twee Nederlandse jongens hadden in een cafe een carnavals feestje georganiseerd. We hadden onze vlinder/lieveheersbeestje outfit bij China Town gescoord! In de trein kwamen we al meer PABO studenten tegen, dus met z'n allen wat gegeten en toen richting het cafe. Dit was super gezellig. Alleen maar gekke verklede Nederlanders, dus dit beviel goed.

• 05 Maart 2014 - 14:20

Danny Kleinman:

Leuke en mooie foto's (op facebook natuurlijk ;-) )
    Als ik het goed heb moeten er daar ook mensenhaaien (The Great White) rond zwemmen. Toevallig iets over gehoord of misschien zelfs gezien (bijv. bij de pinguïns)?

• 05 Maart 2014 - 14:32

Pa:

Hoi Mir,
    weer een mooi reisverslag met vele indrukken ook van deze kant.
    groeten,
    pa

• 05 Maart 2014 - 16:18

Mam:

Hallo meissie,
    Inerdaad hele mooie foto's van Cape Point!!
    Waren de zebra's daar ook te zien?
    Geweldig, wat jullie ondernemen.
    Ik zou zeggen: ga zo door ;)